Brändisaadikute toetamisest
- helena5218
- 3 days ago
- 2 min read
Ma olen üsna kindel, et ka Sina ehmatasid, kui esmakordselt oma salvestatud häält kuulsid 😳. Teised kinnitasid, et kõik on jube hästi – täpselt Sina oma tuntud headuses. Ja tihti ei ole ebamugavus ainult sise- ja väliskõrva ehitusest tingitud – oma mõtete avaldamine ja esitamine oma nime ja näoga, rääkimata tagasiside ootamisest, on vahel nii pingeline, et kiusatus seda mitte teha saab lihtsalt võitu.
Paljud ettevõtted seisavad selle situatsiooniga silmitsi, kui juttu tuleb tööandja sisemistest brändisaadikutest.
Aga kuidas siis oma soovitusväärilises ettevõttes saadikud "tööle panna"? Mulle meeldiks seda üldistatult kolme teemana vaadata:
• Miks töötaja peaks seda üldse tegema (kas ettevõte on päriselt seda väärt, tunnustus, tasu jms)?
• Millised on tema reaalsed takistused/tunnetatavad hirmud (aeg, oskused, privaatsuse kadumine jms)?
• Kuidas peaks ettevõte brändisaadikut selles protsessis toetama?
Ilmselgelt ei saa igaühest saadikut ka kõige ägedamas ettevõttes, aga keskenduks hetkel kolmandale küsimusele. Hea ettevalmistus on edu pant ning usun, et paljudes ettevõtetes ongi teekaart paigas ja algus tehtud. Saadikud on motiveeritud, tunnevad end oma teemaderingis enesekindlalt, aga siis ründab argipäev oma halastamatuses ehk otseselt ametiga seotud ülesanded suruvad saadikutöö prioriteetide listis aina allapoole.
Sooviksid, et Su ettevõtte brändisaadikute projekt jääks päriselt toimima? Siis aita oma saadikute mõtted meediakõlbulikeks vormida!👉
Ettevõte peaks kandma ca 70 % ettevalmistuskoormusest, olema brändisaadikule nö assistent. Sest ka parimatel kirjutajatel läheb sõnade ritta sättimisega aega. Video tegemise ja postitamise ajakulust pole üldse mõtet rääkida. Aitama peaks teemade valiku, postituste vormistamise, pildipankades kaevamise, fototöötluse jms. (AI tööriistad on muidugi ka abiks, aga nende (liig) kasutust märkab inimsilm ikka).
🎥 Kui ressurssi on rohkem, siis kõige suuremat mõju omaks muidugi üks lahe video – brändisaadikult isiklik lugu, aga vormistatud professionaalse loojutustuse inspireerivas ja ettevõttele eriomases arhetüüpses võtmes. Kokkuvõtteks: ära jäta oma brändisaadikut toetamata – nad on tihtipeale perfektsionistid ning soovivad ka selles rollis olla tasemel!
Kui Su ettevõtte nii suur pole, et eraldi tööandja brändingu spetsialist palgata, siis aitavad hea meelega ikka nn HR-PR agentuurid. Ja ära unusta, et peale sisuloojate on ka sisu jagajad tunnustust väärt ning väike huumor teeb alati päeva paremaks. Eriti reedeti! 😊
Comments