Üks bränd, üks slogan?
- helena5218
- May 24
- 2 min read
Head brändisloganid jäävad tarbijate teadvusesse aastakümneteks. Aga kuidas on lood tööandja brändi puhul? Kui mõnusalt lihtsad ja meeldejäävad need üldiselt on? Kui palju need viitavad tegevusvaldkonnale või toovad esile ettevõtte eripära?
Esmalt tasub vaadata, kui paljud ettevõtted üldse kasutavad ettevõtte brändi (corporate) tunnuslause kõrval spetsiaalset tööandja sloganit. Eestis ei ole see veel väga levinud – ilmselt seetõttu, et tööandja bränding ise ei ole paljude jaoks veel igapäevane teema.
Uurin tööalasest huvist tihti ettevõtete kodulehti ja vaatan, mida nad töövahendusportaalides/ töökuulutustes endi kohta ütlevad ja pean tõdema, et sloganit / sloganeid esmajärjekorras isegi sealt ei leia. Kodulehtedel peaks ruumi ju olema, aga tihti tekib hoopis nn „HR–PR dilemma“ – eriti siis, kui ettevõtte üldtutvustus ja karjäärileht on kokku põimitud. Kuhu siis panna eraldi tööandja slogan? Muigega võib öelda, et kui ettevõte pole just „korporatsiooni mõõtu“, siis ühest sloganist piisab küll. 😊
Eks selles on päriselt ka tõetera sees, sest teinekord on suurettevõttel vaja konkreetselt kõnetada väga eristuvaid sihtrühmi. Kuid äkki peaks see siiski jääma konkreetsete värbamiskampaaniate pärusmaaks? Raskused tunnuslause ühildamiseks tekivad sageli ka siis, kui brändi slogan on väga kitsalt mõnele müügiargumendile üles ehitatud (a la hinnaliidri teema).
Minu arvates võiks esmaseks püüdluseks siiski olla ühe läbiva tunnuslause leidmine, mis kõnetaks nii kliente kui ka töötajaid. Eelkõige seetõttu, et piir ettevõtte brändi ja tööandja brändi vahel kadumas ning järjepidevuse ja meeldejäävuse vaates on selle kinnistamine ka ressursitõhusam.
Ühine tunnuslause saab kandvamad „tiivad“ ka seetõttu, et lisaks jagatud väärtuste vaatele pakub eristumiseks oluliselt enam võimalusi. No ja ilmselgelt ei suuda ükskõik kui hea slogan kõike edasi anda ja ei peagi, aga inspireerida võiks! Ehk siis lühem ja huvitavam on parem, konkreetsed argumendid ja call to action võiks olla järgmine samm. Näiteks minu arvates kõlab „Pank paremateks otsusteks“ samahästi nii kliendile kui potentsiaalsele töötajale. Teisalt „The best of nothing“ ei vajaks minu arvates töötajale suunatud modifikatsiooni „Together for excellence“.
Vaidlete vastu või nõustute?



Comments